ما در شبکه های اجتماعی :

logo

درب ضد انفجار چیست؟

درب ضد انفجار

درب‌ ضد انفجار به طور خاص برای اطمینان از مکانهایی با ایمنی بالا واقع در محیطهای خطرناک و یا در محیط های صنعتی که مواد منفجره بصورت بالقوه در آن وجود دارد استفاده میگردد. درب‌ ضد انفجار صنعتی از فولاد ، به عنوان پانلی کامپوزیتی متشکل از روکش های استیل جامد با سفت کننده های تقویت کننده سنگین به عنوان هسته ساخته می شوند. این دربها و قابهای استیل مقاوم در برابر انفجار، مقاومت در برابر انفجار و فشار هوا را با هم ترکیب می کنند و در عین حال عملکردی مشابه محصولات فلزی توخالی استاندارد دارند. هنگامی که درب در وضعیت خارج از چرخش تحت فشار قرار دارد، مکانیزم قفل و لولا در معرض بارهای ساختاری شدید قرار دارند. آلیاژ درب تولیدی شرکت نیکراد صنعت بطور خاص طراحی شده و آزمایش شده است تا بخشی از واحدهای درب‌های مقاوم در برابر انفجار را تشکیل دهند. ما همچنین از پوشش ضد خوردگی با کیفیت بالا، در طیف گسترده ای از رنگ های RAL، به منظور افزایش عملکرد و زیبایی ظاهری دربها و قابهای مقاوم در برابر انفجار استفاده می کنیم.

درب ضد انفجار مقاوم دربرابر موج انفجار می باشد و طراحی این درب ها بر اساس زمانی است که انفجار خارج از ساختمان ایجاد می شود و می بایست از آسیب دیدن تجهیزات و افراد داخل ساختمان جلوگیری کند.

درب‌ ضد انفجار صنعتی میتوانند در هنگام وقوع انفجار از پرسنل محافظت کند، بلکه می تواند جان افراد را در یک واقعه انفجار نجات دهند و خطر موارد غیر سازنده ای را که باعث ایجاد صدمات جسمی میشود را کاهش دهند. درب‌ مقاوم در برابر انفجار، زندگی انسانها را نجات می دهند. درب مقاوم در برابر انفجار می توانند به نجات جان پرسنل شاغل در تاسیسات نفت و گاز کمک کنند. علاوه بر این، می تواند به کاهش صدمات مبتنی بر تروما که در حین یک انفجار تجربه می شوند، کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت نیکراد صنعت تماس بگیرید.

استاندارد اتکس (ATEX)

شرکت هایی که در بخش نفت و گاز هستند مواد بسیار فرار را اداره می کنند. به همین خاطر، این شرکت ها باید اقدامات لازم را برای محافظت از پرسنل و امکانات خود در برابر صدمات گسترده ای که می تواند در اثر یک انفجار رخ دهد، انجام دهند. خوشبختانه، یک درب مقاوم در برابر انفجار می تواند راه حلی باشد که شرکت ها برای محافظت از پرسنل و تجهیزات بحرانی خود در حین و بعد از یک انفجار از آن استفاده نماید.

  • برای طراحی درب ضد انفجار فشاراستاتیک و دینامیکی انفجاری که در آن منطقه احتمال وقوع آن وجود دارد مورد نیاز است و طبق آن فشار ، مهندسین ، درب ها را طراحی و در برنامه آباکوس (Abaqus) فشارهای استاتیکی و دینامیکی را طبق استانداردهای ذیل برای درب‌ها اعمال می‌کنند.

درب مقاوم در برابر انفجار سازه‌ای است که برای مقاومت در برابر وقایع قابل توجه انفجار طراحی شده است. این دربها غالباً با دیواره‌هایی فولادی ضخیم ساخته شده‌اند، همچنین ویژگی‌هایی داخلی و وسایل جانبی‌ای وجود دارد که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر حوادث انفجار کوچک و بزرگ نیز مقاومت می کنند. با توجه به این نکته، لازم به ذکر است که ساختمانهای آزمایش شده با انفجار معمولاً دارای امتیاز ویژه psi می باشند. دانستن اینکه امکانات شما به چه رتبه ای نیاز دارد، به عوامل بسیاری از قبیل نوع ساختار، احتمال بروز یک انفجار و نزدیکی آن با دارایی ها، تجهیزات و مواد مختلف بستگی دارد. به عنوان مثال ، یک آزمایشگاه که در نزدیکی یک پشته ضربات قرار دارد، ممکن است به امتیاز ۸ psi نیاز داشته باشد، در حالی که ساختاری که نزدیک به محیط تأسیسات شما قرار دارد ، ممکن است فقط به امتیاز ۴ یا ۵ psi نیاز داشته باشد. (اینها فرضی هستند و توصیه های واقعی را نشان نمی دهند.)

  • امکان ساخت این نوع از درب ها در ابعاد مختلف وجود دارد و هیچ محدودیتی در ساخت  این نوع از درب ها وجود ندارد.
  • درب ضد انفجار برای صنایع نفت ، درب ضد انفجار صنعتی برای صنایع گاز ، درب ضد انفجار برای پتروشیمی کاربرد دارد و درساختمان هایSubstation Control room و HVAC مورد استفاده قرار می گیرد.
  • چگونه یک انفجار بر بدن انسان تأثیر می گذارد؟

تأثیرات یک رویداد انفجار در بدن انسان به عوامل مختلفی بستگی دارد که میتوان به این موارد اشاره کرد :مجاورت شخص با مرکز رویداد انفجار – زمین و محیط اطراف که در حادثه انفجار قرار دارند – علت وقوع انفجار (یعنی نوع گاز یا مواد دیگری که باعث بروز این رویداد شده است) – شدت و فرکانس امواج جابجایی . با توجه به این عوامل، توجه به این نکته ضروری است که بدن انسان به طور معمول می تواند در فشار بالای انفجار زنده بماند. به عنوان مثال، فشار بیش از حد ۵ psi می تواند پرده گوش را پاره کند، در حالی که آسیب ریوی می تواند با فشار بیش از حد ۱۵ psi رخ دهد. اما عامل نهایی که باید در هنگام استفاده از اقدامات احتیاطی برای محافظت از پرسنل در حین انفجار در نظر گرفته شود، تأثیر ضربه ناشی از فشار شدید به بدن انسان است. صدماتی مانند این ممکن است با فشار بیش از حد در حداقل ۱-۲ psi رخ دهد، هنگامی شکستن شیشه یک پنجره در اثر انفجار ممکن است شیشه خرد شود و خرده شیشه ها پرتاب شوند. هنگامی که شروع به خراب شدن تمامیت ساختاری ساختمان می کند، ممکن است صدمات خرد شده در سطح واکنش کمی بالاتر رخ دهد. در یک حادثه انفجار، بدن انسان ممکن است پرتاب شود، اشیاء بزرگی به سمت شخصی سوق داده شوند و اشیاء سبک به سرعت می توانند به پرتابه های سریع تبدیل شوند.

درب ضد انفجار | شرکت درب خرم

قیمت درب ضد انفجار

اگر شما در یک محیط حساس کار میکنید، احتمالاً شما میخواهید تعیین کنید که هزینه های واقعی با تجهیزات مناسب برای ایمنی محیط کارتان چقدر میشود یا بصورت عامیانه قیمت درب ضد انفجار چقدر است !؟ برای بسیاری، نیاز به درب‌های مقاوم در برابر انفجار برای محافظت از کارکنان و دارایی های ارزشمند خود در صورت انفجار امری حیاتی است. بسیاری از عوامل می توانند بر قیمت درب ضد انفجار تأثیر بگذارند به همین خاطر شما با شماره های درج شده در سایت nikradsanat.com میتوانید تماس بگیرید و قیمت تمام شده برای درب ضد انفجار را متوجه شوید.

هنگامی که تمام معیارهای شما برآورده می شود، ما قیمت پیشنهادی را پیشنهاد می دهیم و آن را برای شما ارائه می کنیم تا بتوانید تصمیم بگیرید و در تمام مراحل شرکت نیکراد صنعت فائق همراه شما میباشد. ساخت و ساز درب های مقاوم در برابر انفجار سریع و ساده است و می تواند از لحاظ هزینه پایین تر و انعطاف پذیرتر از ساخت و سازهای سنتی باشد ( اگر ساختمان دچار حریق یا انفجار گردد). علاوه بر انجام یک کار بسیار بهتر در امر محافظت از پرسنل و منابع، ساختمانهای مقاوم در برابر انفجار حس آرامش را نیز به ارمغان می آورد.

از آنجا که متغیرها و گزینه های زیادی (تنوع محصولات) با ساختارهای مقاوم در برابر انفجار وجود دارد، در مورد هزینه آن پاسخ آسانی وجود ندارد. این امر به نوع امکانات مورد نیاز برای سازه بستگی دارد شما میتوانید جهت مشاوره و دریافت قیمت با مشاورین ما در تماس باشید و مطمئن باشید که کیفیت سرلوحه شرکت نیکراد صنعت فائق است.

انواع درب ضد انفجار

این درب ها در مدل های درب ضد انفجار تک لنگه ، درب ضد انفجار دولنگه و درب ضد انفجار سه لنگه و درب ضد انفجار یک و نیم لنگه قابل ساخت است .

درب‌های مقاوم در برابر انفجار از فولاد ساخته شده و وزن آن در حدود 450 پوند است. این یک وزن بالا برای یک درب است، با توجه به اینکه متوسط درب معمولی در یک خانه وزن آن زیر 100 پوند است.درب روی یک ساختمان ضد انفجار برای مقاومت در برابر نیروی قابل توجه موج انفجار ساخته شده است. یک مکان صنعتی یا یک ابنیه فقط به اندازه ضعیف ترین مؤلفه خود، قوی است، عاملی که به عنوان یک درجه واحد از آزادی شناخته می شود.گاهی حفاظت عامل بسیار مهمی میشود زیرا حتی یک موج انفجار با فشار به حداقل 5 psi می تواند صدمات قابل توجهی به بدن انسان وارد کند. این باعث می شود وزن درب کمتر مشکل ایجاد کند و وزن بالا در درب صنعتی باعث ایمنی ساختمان شود. همچنین بر خلاف یک درب سنتی، یک درب ضد انفجار نیاز کمی به تعمیر و نگهداری و توجه بیشتری نسبت به درب خانه متوسط شما دارد. برای ایمن نگه داشتن مناطق کار، برخی از مراحل باید دنبال شود که در زیر در مورد آنها صحبت خواهد شد چون ایمنی محیط کار یک چالش بزرگ برای کارفرمایان و مجریان طرح ها میباشد.

بعد از خرید درب ضد انفجار چه نکاتی را باید رعایت کنیم ؟

  • درب‌ ضد انفجار را باز نگذارید : هرچند به نظر می رسد وسوسه انگیز است، ولی هرگز نباید درب‌های مقاوم در برابر انفجار را باز بگذارید تا بتواند ورودی و خروج از ساختمان را کنترل کند. با باز کردن درب مقاوم در برابر انفجار، مقاومت در برابر انفجار ساختمان از بین می برد، زیرا این امکان را می دهد تا موج انفجار در مواقعی که معمولاً از آن عبور می کند با داخل ساختمان ارتباط برقرار کند.
  • تعمیر و نگهداری منظم درب‌های مقاوم در برابر انفجار : درب ساختمان مقاوم در برابر انفجار یکی از عناصری است که به نگهداری گاه به گاه نیاز دارد. در صورت عدم انجام تعمیر و نگهداری منظم، درها به دلیل وزنشان در معرض خرابکاری قرار دارند. لق زدن به این معنی است که می توان لولاها یا چفت ها را از تراز خارج کرد و باعث می شود درب به درستی بسته نشود، بنابراین درب به معنای واقعی کلمه در می پیچد که دیگر داخل قاب درب نباشد. بازگشت به اصطلاح “درجه آزادی واحد”، که در بالا ذکر شد، دری که دیگر به درستی بسته نمی شود و نمی تواند ببندد، می تواند بر مقاومت کلی در برابر انفجار ساختمان تأثیر منفی بگذارد. تعمیر و نگهداری از درب ضد انفجار برای مراقبت از این مسئله باید هر 60 روز یکبار انجام شود. در حین نگهداری، لولا، چفت و بست ها باید مورد بازرسی قرار گیرند، در صورت لزوم سفت شوند و سخت افزار فرسوده جایگزین شود. در طی این نگهداری، مؤلفه دیگری که باید بررسی شود مایع موجود در مکانیزم هیدرولیک است که گاه به آن بازو گفته می شود، در قسمت بالای درب قرار دارد. این قطعه ای است که مانع از کوبیدن درب نمی شود و باعث باز شدن و بسته شدن آن می گردد.

در حالی که درب‌های مقاوم در برابر انفجار ممکن است از نظر وزن دارای وزن قابل توجهی باشند، مهم است بدانید که بسیاری از تحقیقات و مهندسی ها در طراحی آنها بکار رفته یا نه. استفاده از آنها به روشی که شرکت سازنده در نظر گرفته است ضروری است. هنگامی که این قانون رعایت شود، همراه با تمام تعمیر و نگهداری های لازم، درب‌های مقاوم در برابر انفجار دچار مشکلی نخواهد شد.

نقشه های درب های ضد انفجار مادلاگینگ